fredag 13 november 2009

Tema 33 - Vatten

( Mitt favorit vatten utanför Frösakull. Denna dag rök det nästan från vattnet i stormen.)


Det märktes att ett flertal av oss har lite hat-kärlek till det stora landet i väst, USA.
Det är uppenbart att vi ofta kopplar ihop USA med begreppet Amerika trots att det är så mycket mer.
Får nog göra ett "latin- amerika" tema längre fram.


Veckans låt ploppade upp i huvudet direkt när jag såg temat "vatten".
Den gick varm på högstadie festerna än gång i tiden.


Det finns nyare inspelningar på nätet med bättre ljud, men jag vill allt bjuda på originalet
Tänk vad hårfagra alla killarna var på den tiden!






10 kommentarer:

  1. Vilken läcker bild! Inte ofta att man kan fånga så många surfare i en och samma ruta! Läckert!

    Musiken ... hrm den hade jag oxå funderingar på ! En av mina favoriter faktiskt!

    /Eva

    SvaraRadera
  2. Bilden gillar jag mycket mer än musiken :)

    SvaraRadera
  3. den låten har väl alla hört, bra är den =)
    fin bild...

    SvaraRadera
  4. Fantstisk levande surf bild, och en härlig låt.
    Nu fuskar jag och lägger upp förtidigt.
    Men se jag ska upp tidigt i "mörra ska te törget"

    SvaraRadera
  5. Javisst var dom.. den gamla goa tiden:-) Bra låtval;-)

    SvaraRadera
  6. Rajson den här bilden är så galet bra att den borde få pris..har du visat surfklubben den?

    SvaraRadera
  7. Men vilken cool bild och passar ju utmärkt till musiken som är toppen!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt tema! Och fantastisk bild och ljud *L*

    SvaraRadera
  9. En klassisk låt och en fantastisk bild!

    SvaraRadera
  10. Ja, det var den första låten jag tänkte på också. Vilken härligt bild, den hade passat bra till mitt låtval!

    SvaraRadera