fredag 5 mars 2010

Tema 45 - 90-tal

Naturens egna tårar.



Upptäckte att detta årtionde måste vara den perioden i mitt liv som jag lyssnade absolut minst på musik.


Det var så otroligt mycket som hände.
Tjejerna var små.
Bytte arbetsplats ett flertal gånger.
Vi startade eget med allt som detta innebär .

Ett antal år med ganska knaper ekonomi.
Ständigt dåligt samvete både på jobbet och hemma.
Alltid sen till dagis och fritids vid hämtningarna.

Enda gången jag lyssnade på musik var nog i bilen på väg från jobbet.
Tycker om att köra bil, tyvärr gick de oftast för fort.

Hade några CD-skivor liggande i bilen som gick varma.
Bl.a. "Use your illusion I och II" med Guns n Roses.


Ja, jag vet! Jag är tjatig med detta band.
Men ni ska få lyssna på en av deras lugnaste låtar som spelades flitigt på radion början av 90-talet.




7 kommentarer:

  1. Älskar Guns and Roses det vet du.. kära gamla 90-tal.. vilken härlig tid.. blev förälskad igen och livet lekte ännu en gång:-)
    Verkligt läcker bild du visar:-)

    SvaraRadera
  2. Det var en ny låt för mig. Jag har ingen "relation" till Guns'n Roses, men Paradise City har jag jag lyssnat på en del! Fast den här var lugn och skön och lagom så här tidigt på lördagsmorgonen. Vacker bild till dessutom!

    SvaraRadera
  3. Ja men så var det Rajson jag känner igen allt man levde med barnen dag o natt man kämpade på och hann knappt tänka på sig själv alls...musiksmaken har man ju med sig och du är inte alls tjatig..det är härligt att ha favoriter och vi tröttnar inte..

    Bilden är för bra för att vara sann..mirakulös..så vacker att jag smälter..

    SvaraRadera
  4. underbar bild!! 90-talet...kände lite som du...vad lyssnade jag på då!? Tänker också spontant mest på mammaledigheter och småbarn, en ny fas i livet...favoriter i repris kan aldrig vara feel vad det gäller musik...är det inte så att dom hänger med livet ut isåfall - häng på och njut av en alldeles strålande dag!

    SvaraRadera
  5. Oh vad jag känner i gen mig...

    SvaraRadera
  6. Snälla snälla ta bort mitt p-nr i Mr Linky - Hur kan det ha hamnat där? Det var likadant hos Carina som uppmärksammade mig på det.
    Birgitta - foto CHIP

    SvaraRadera