fredag 11 september 2009

Tema 25 - Färdas



Har haft flera gamla gamla favoriter som kandidater till veckans tema.
Men så hörde jag en låt i lokal radion som jag hade lyckats förtränga bra länge.
Ni tror väl att jag är helt tokig som serverar er detta, men jag kan bara inte låta bli!

Denna smålustiga(?) låt är sjungen av en kollega(!) till mig.
God vän till flera av mina kursare och Halmstad bo som maken.
Skivan gick varm när lilla dottern spelade handboll, kanske mest pga
min halmstad födda make var tjejernas tränare.
Men vad jag minns så gick den hem även på föräldrar festerna efter några(många) glas vin.


Vad kan vi lära oss av denna lilla sång?
Lita inte på flickor, akta dig för Bingo-Lotto eller håll hastighetsgränser?
Ja, vem vet?
Glöm inte och kika vad de andra har hittat på!

HISHULTA BÖRJE - GUNNAR BRINGMAN




7 kommentarer:

  1. Det var en tokrolig låt du hade valt :-D

    SvaraRadera
  2. Verkligen en ny bekantskap, kan tänka mig att den är det för många av oss.

    SvaraRadera
  3. Himmel så galet Najson..ha ha..det var tokroligt kan man säga..

    SvaraRadera
  4. http://curiousheathen.blogspot.com/2009/09/musikfoto-fardas.html

    Jag väljer en inte fullt lika pustlustig tolkning av temat.

    SvaraRadera
  5. Snyggt foto på en snygg bil!
    Låten var crazy!

    Må gott/Eva

    SvaraRadera