fredag 6 mars 2009

Tema 8 - Kvinnlig favorit


Denna tjej har jag lyssnat på sen 80-talet.Från den tiden finns det många fina låtar som "Sjunde vågen", "Segla på ett moln" och "Ännu doftar kärleken".
Men den absolut starkaste låten är nog ändå "Tro".
Denna sång har gett mig någon slags styrka under jobbiga perioder.
Speciellt under tiden då jag förlorade ett flertal mycket nära , kvinnliga släktingar under en kort period.
Jag tror på en inre kraft inom oss själva.
Det är bara du själv som kan styra ditt liv när det väl kniper.
(Korset är en symbol för mångas tro.Även om min tro inte är kristen får detta foto symbolisera tro.)





17 kommentarer:

  1. Marie Fredrikssons musik går rätt in i hjärtat. Känns som om hon verkligen menar vad hon sjunger. Bilden är ju så vacker. Om inte annat så blir man väl troende när man ser det vackra alplandskapet.

    Mitt bidrag finns här

    http://mammanette.blogspot.com/2009/03/musikfoto-en-kvinnlig-artist.html

    SvaraRadera
  2. Ooops, jag var visst lite snabb, men så bra att Mr Linky kom in..........

    SvaraRadera
  3. Marie F är absolut en fantastisk artist. Verkligen en vacker bild! Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  4. Mari Fredriksson, en underbar artist och just TRO har jag oxså en del minnen till.. en så vacker låt som säjer så mycket.
    Fin lördag:-)

    SvaraRadera
  5. marie har sååå bra sångröst
    sången sparvöga är åxå något att lyssna på.
    hon sjunger många fina sånger...

    SvaraRadera
  6. marie har visat att det går att komma igen genom stark vilja. det är verkligen en underbart vacker sång.

    SvaraRadera
  7. marie fredriksson är ju bara så bra. gillar verkligen denna låt.

    SvaraRadera
  8. En otroligt duktig och kämpande artist!!!
    Låten är ju underbar!

    SvaraRadera
  9. Mmmm jag vill känna tro..den är så vacker och dina foton är ännu vackrare nästan..passar så pass bra ihop..mmmm så galet fint det ÄR..

    SvaraRadera
  10. Vackert bara vackert!
    Jag håller med dig att det finns en viss styrka inom var och en av oss. Det gäller bara våga ta fram den och själv tro på den!

    Perfekt bild till ditt musikval!
    Att jag sedan inte är så förtjust i Marie Fredrikson hör inte riktigt hit. Det är en stark låt med känsla i.

    Trevlig helg!
    akson

    SvaraRadera
  11. En stark låt som verkligen kan ge kraft i svåra stunder. En stor artist - en kvinna med urkraft! Bra tolkning!!

    SvaraRadera
  12. Förlåt..förlåt...förlåt... Vi har samma artist...fast olika låtar ;o)...
    Marie Fredriksson tänkte jag på redan i torsdags...känes alldeles given för mig...
    Hon har följt mig genom livet sedan hon började sjunga faktiskt.....
    Ha en underbar helg...
    Kram
    Margaretha

    SvaraRadera
  13. Marie Fredrikssons musik känns alldeles rätt här.

    SvaraRadera
  14. Härlig bild och Marie F har ju en hel del kvaliteer även om jag inte är en stor fan precis.
    Musikfoto-tmaningen är bra så himla kul och det var ett himla bra initiativ av DIG!!! Ha det bäst!!

    SvaraRadera
  15. Marie är också en av mina kvinnliga svenska favoritsångerskor. Fint foto som passar som en smäck! Vilken kanonidé med Musikfoto!!! Det här ska jag vara med i fler gånger. / Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Så roligt att det blir allt fler som är med rajson..nästa lördag finns kanske inte Anna med..men jag kommer läsa alla var så säker..kram på dig som gjort lördagen till en bloggfest..

    SvaraRadera
  17. Hej! Jag testar på din utmaning också. Det är första gången som jag är med. Gå in och lyssna på min favorit. Jag hoppas att du gillar jazz:-)

    SvaraRadera