tisdag 10 mars 2009

Tema 9 - Melodifestivalen

Vilken kavalkad av fantastiska kvinnliga artister ni bjöd på förra lördagen!
Hittade flera nya favoriter, det var länge sedan jag har njutit så som veckan som gått.Har återkommit med jämna mellanrum till de olika bidragen.


Veckans tema-melodifestivalen.

Antingen så älskar man eller så hatar man detta spektakel.
Så jag säger som Caroline af Ugglas "Snälla, snälla" ni som tycker - "detta är inget tema för mig-gillar inte schlagers".
Ta temat som en utmaning, tänk kreativt och hitta en egen vinkling!

Jag är ju uppvuxen på i Göteborg på 70-talet och då skulle man tycka att detta var pest. Men man var inte oberörd. Programmet engagerade vänstersidan till att skriva protest sånger mot hela kalaset.

Lyssna här på mina gamla favoriter:
Ett schlager minne det med.


Ni som tycker finalen på lördag är en av årets TV-höjdpunkter bör ju inte ha några problem.
Välj och vraka bland bästa eller värsta.


Mitt förslag är att vi begränsar tiden för nya bidrag till lördag-söndag.
Jag lägger ut "Mister Linky" redan under fredagen.Är på fotokurs under lördagen.



Skulle du ändå tycka att temat är helt ointressant är du välkommen tillbaka nästa vecka!


2 kommentarer:

  1. Fick tips om denna Fotoutmaning och lämnar här mitt första bidrag - Snälla snälla sluta snöa :)
    http://foto.rudenius.se/post/2009/03/12/Musikfoto-Melodifestivalen.aspx
    Birgitta "foto CHIP"
    Välkommen till mina fotoutmaningar!

    SvaraRadera
  2. Självklart är jag med.. Jag har följt alla Melodifestivaler så länge jag minns och missar inte den stora finalen i Globen. Ska bli hur spännande som helst .. så Snälla, snälla .. hoppas verkligen på de udda bidragen:-)
    Nationalteatern - Doin' The Omoralisk Schlagerfestival.. den minns jag så väl;-)
    Ha de gott o så håller vi tummarna för våra favoriter. Tjingeling/Pialotta

    SvaraRadera